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タイトル :小学校道徳科の指導法についての一考察 : 対話を用いた〈非〉問題解決的な学習
著者 :今井, 伸和
刊行年月日 :2018-2-28
収録雑誌名 :熊本大学教育実践研究
巻 :2018増刊号
開始ページ :43
終了ページ :51
要約(Abstract) :The purpose of this paper is to clarfy the origin of problem-solving learning, to point out its problem and to consider alternate no-problem-solving learning using dialog. In particular I would like to forcus on teaching method of moral studies in elemental school. In conclusion, (1)we clarified the background and problems of problem-solving thinking models ; (2)we examined non-problem- solving learning with clues from the Bethel home ; (3)we studied the case of Ohzora elementary school as a non-problem-solving class using dialogue.
収録種別 :紀要論文
出版社(者) :熊本大学教育学部附属教育実践総合センター
URI :http://hdl.handle.net/2298/39245
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